Akropol/Norrbackas roadtrip gav två segrar.

Helgens roadtrip till Göteborg och Malmö gav två sköna segrar och fyra poäng till Akropol/Norrbacka.

Akropol/Norrbacka började med match mot ett mycket bra lag Göteborg RBK på lördagen. En stabil prestation av laget gav en seger med 64-58 (31-26). Akropol/Norrbacka ledde i stort sätt hela matchen förutom starten då Göteborg visade upp en bra offensiv, det tog några minuter innan vi läst av Göteborgs nya offense, men när det gjorts var det stabilt även om Göteborg kom tillbaka på ett berömvärt sätt i Q4 kunde Akropl/Norrbacka med bra rutin spela av slutet på matchen på ett bra sätt och vinna säkert.

Poängörare.
Per Byquist 19 p
Jocke Blomquist 16 p
Ziad Aljashamy 11 p
LG Andersson 10 p
Besse Haidi 8 p

Söndagens match mot starka FIFH Malmö blev en klar seger med hela 78-38 (41-16). Ytterliggare en bra prestation av laget och denna gång var försvarsspelet på den nivå som det ska vara. Akropl/Norrbacka ägde verkligen sitt eget 3-sekunders område och laget tvingade Malmö ta svåra långa skott, vilket visade sig inte fungera bra då skotten missades och med en bra utblockering och nära på 100% def returtagning kunde Akropl/Norrbacka vända spelat mycket snabbt och fick väldigt många fast breaks som resulterade i lätta poäng.
Patrik Nylander som fick chansen att börja matchen efter att nu börjat komma i fatt träningsmässigt efter långvarig sjukdom under hösten tog chansen på ett föredömligt sätt och visade att han vill tävla om en plats i första femman. Bra skytte från Ziad Aljashamy, starkt insidespel av Per Byquist och smart guardspel av Jocke Blomquist bidrog mycket till segern.
Akropol/Norrbacka är mer än nöjda med fyra segrar på fem matcher på 12 dagar mot mycket bra motstånd. Akropol/Norrbacka är nu helt klara för slutspel och hoppas kunna ta upp jakten på Guldfavoriten Norrköping Dolphins om serieseger, ingen lätt uppgift då Dolphins har imponerat under hela säsongen.

Poängörare.
Ziad Aljashamy 32 p