Rullstolsbasket Bordtennis Idrottsskolan Abrahamsdagen

Rullstolsbasket SM-omgång 4 - 2007

SM omgång 4 i Norrköping
Norrbacka packar väskorna och åker till Norrköping för fjärde SM omgången helgen 24-25 februari. Norrbacka kommer att möta Göteborg, Eskilstuna och Norrköping.

Norrbacka som är serie ledare just nu siktar på att ta 3 segrar i Norrköping. Laget vet att det inte bara är att ställa ut stolarna, utan Norrbacka spelarna måste prestera både individuellt och som lag. Norrbacka får tillbaka i laget till helgen Niklas Larsson men har idag ett frågetecken för Svante Johansson som har ont i en armbåge. Norrbacka hoppas kunna spela ett aggressivt försvarsspel med ett bra hjälpförsvar för att på det visset få snabba spelvändningar som bör ge enkla poäng. Norrbacka kommer också att prova att spela mer tid med ett långt och fysiskt lag.

Målet är att efter helgen fortfarande vara i serieledning inför sista omgången som är i Nacka då Norrbacka möter de på pappren bästa lagen Nacka HI och FIFH Malmö.

Spela boll,

Uppdaterad Februari 4, 2007